PUCHAR SOLINY TRYM POMIAROWY
- Jachty do pomiaru wagi lub kontroli sprzętu muszą być przygotowane w następujący sposób:
- Jachty muszą być suche (w żadnej przestrzeni nie może znajdować się woda lub inne płyny bez załogi i jej rzeczy osobistych, nie dotyczy wilgoci na zewnętrznej powłoce kadłuba
- Na jachcie może znajdować się tylko jeden komplet żagli, stosowny do klasy w której startuje jednostka, oznakowany lub opieczętowany przez mierniczego lub inspektora sprzętu. W trakcie pomiaru lub inspekcji żagle mogą znajdować się w dowolnym miejscu nie utrudniającym czynności kontrolnych.
- Balast wewnętrzny, jeśli występuje, powinien znajdować się poniżej podłogi kabiny lub pod kojami i przymocowany do kadłuba, aby zapobiec przemieszczaniu się.
- Akumulator lub akumulatory zamocowane trwale na swoich miejscach, bez możliwości przenoszenia ich w trakcie wyścigu
- Stałe i zamocowane wyposażenie wnętrza, pokrywy luków, bakist, blaty stołu i podłogi w ilości stosownej do zabudowy wnętrza kabiny
- Stałe urządzenia lub maszyny, elektryczne i hydrauliczne, zespolone z jachtem, bez możliwości ich przemieszczania w trakcie wyścigu
- Maszt, bom, spinakerbom lub genakerbom, w pełni uzbrojone, jak do wyścigów. Jedynym wyłączenie od tej reguły może być sytuacja, gdy pomiar jachtu np. wagi wymusza położenie masztu a tym samym bomów.
- Materace na kojach w ilości stosownej do ilości koi
- Olinowania stałego i wyposażenia. Olinowanie stałe i związane z nimi okucia stosowane podczas wyścigów w swoich normalnych położeniach. Olinowanie ruchome, jeden komplet, stosowny do ilości żagli i ich regulacji.
- Jedno urządzenie sterowe, rumpel i przedłużacz zamontowane kompletne jak do wyścigów
- Płetwy mieczowe w pełni podniesione.
- Wszystkie stałe instrumenty, jak elektronika, kompasy, światła, anteny i urządzenia topu trwale zamocowane bez możliwości ich demontażu.
2,Wyraźnie wyłączone z Trymu Pomiarowego (usunięte z jachtu) muszą być
- Zbiorniki stałe, woda i ciecze, muszą być puste. A wszelkie zbiorniki zewnętrze i przenośne usunięte
- Żagle, po za jednym największym kompletem, który jest pomierzony i oznakowany pieczęcią lub podpisem mierniczego lub inspektora sprzętu
- Szoty, bloki, korby kabestanowe i inne luźne olinowanie, wszystkie po za niezbędnym do żeglowania.
- Wszystkie przenośne wyposażenie ochronne, w tym gaśnice i tratwy ratunkowe, rzutki ratownicze, koła i liny holownicze.
- Poduszki i wszelkie inne pościel, ręczniki, itp.
- Wszystkie naczynia do gotowania i jedzenia, przenośne grzejniki oraz butle gazowe, talerze, sztućce, wszystko co nie jest trwale zespolone z kadłubem bądź zabudową wnętrza jachtu
- Wszelka żywność, napoje i zapasy
- Wszystkie narzędzia, części zamienne i zapasowe
- Kotwice i liny kotwiczne, w tym łańcuch
- Cumy (w ilości większej niż 2 sztuki) i wszelkie inne powrozy, odbijacze (w ilości większej niż 2 sztuki)
- silniki zaburtowe posiadające ich możliwość demontażu i przemieszczania w trakcie wyścigu (nie zamontowane w sposób trwały jak studzienka) i przenośne zbiorników paliwowe
- Pozostałe przenośne przedmioty i osobiste przybory, książki, narzędzia nawigacyjne, instrumenty muzyczne etc.
3.Do świadectwa pomiarowego pomiaru wagi oznakowane i opisane powinny być:
- kostki balastowe jeśli nie są w sposób uniemożliwiający ich usunięcie zamocowane (np. wlaminowane), powinny zostać oznakowane i opisana ich ilość
- akumulatory powinny zostać oznakowane i opisana ich ilość
- silniki zaburtowe trwale zamontowane do kadłuba (jak w studzience) powinny zostać oznakowane i opisane (ich producent i moc)